When you notice any administrative violations of civil service regulations in governmental bodies under the umbrella of the civil service, you must submit an administrative complaint to the Administrative Audit Directorate in the Civil Service Bureau.

Means of communication:

عند ملاحظتك لوجود أية مخالفات إدارية لأنظمة الخدمة المدنية في الجهات الحكومية المنضوية تحت مظلة الخدمة المدنية، يتوجب أن تتقدم ببلاغ إداري إلى إدارة الرقابة .الإدارية بجهاز الخدمة المدنية


وسائل التواصل:
Complains can be communicated through the following means:
  • Civil Service Bureau website

  • Government Employee Application (Android / iOS)

  • Telephone Line of Administrative Complaints (17364447)

  • Official letters for Administrative Audit Directorate (P.O 1066 / E-mail aad@csb.gov.bh)

  • Personal attendance at the headquarters of the Civil Service Bureau in Juffair.

  بالإمكان التبليغ عبر الوسائل التالية:


You can view the conditions of submitting an Administrative Complaint and the terms of investigating and studying the Administrative Complaint by clicking on the following link: Conditions of submitting & Terms of investigating and studying the Administrative Complaint
يمكنكم الاطلاع على شروط تقديم البلاغ الإداري، وأحكام بحث ودراسة البلاغ الإداري وذلك من خلال الضغط على الرابط التالي: شروط وأحكام بحث ودراسة البلاغ الإداري